zondag 12 augustus 2012

Review: LE Essence Ready for Boarding - peel off base coat

In de Ready for Boarding collectie van Essence zat voor mij niet zoveel bijzonders. Ik heb momenteel een no-buy nagellak periode ingelast, omdat ik zelf vind dat ik er momenteel wel erg veel heb. Alleen voor hele speciale lakjes maak ik een uitzondering. De peel off basecoat uit de LE-collectie van Essence is voor mij zo'n speciaal lakje.


Een tijd geleden gaf ik jullie wat tips hoe je je nagellak kon verwijderen zonder nagellakremover (klik hier voor het artikel). Hierin gaf ik ook de tip dat sommige lakjes er gewoon af te trekken zijn als je een klein stukje los kunt halen. Deze base-coat zou, als ik de beloftes moet geloven, dat bij iedere nagellak voor elkaar kunnen krijgen.

Tijd om te testen!


Ik heb deze basecoat volgens de instructie die op het flesje aanwezig is gebruikt.

Je brengt een dikke laag nagellak aan en moet ongeveer 10 minuten wachten waarin de nagellak opdroogt. Als je de nagellak opsmeert is het een dikke witte substantie die met het opdrogen langzaam doorzichtig wordt.



Wat ik zelf merk is dat de lak er erg lang over doet om droog te worden, langer dan de 10 minuten die op het flesje staan. Ik heb daarom een half uurtje aangehouden.

Vervolgens heb ik een laag Catrice - Greys Kelly aangebracht. Helaas kwam ik door tijdgebrek niet verder dan mijn rechterhand, mijn linkerhand had dus alleen de Essence Ready for boarding - peel off basecoat op toen ik ging slapen. De volgende ochtend zag ik dat de nagels van mijn linkerhand allemaal velletjes hadden. De peel off base coat was er dus al af aan het gaan. Mijn rechterhand zag er echter prima uit, de kleur zat er gewoon nog netjes op.


En dan nu natuurlijk het belangrijkste... kan je de nagellak ook makkelijk eraf 'peuteren'?





Ja! Ik haalde een hoekje van mijn nagellak los en zie hier het resultaat. De nagellak was er zeer fijn vanaf te trekken. Een aanrader dus!!




Ik ga deze peel off basecoat echter niet meer gebruiken onder gewone nagellak, daarvoor vind ik de droogtijd echt veel te lang. Waar ik wel heel benieuwd naar ben, is hoe deze nagellak het doet onder glitternagellak. We weten allemaal dat glitternagellak echt een drama is om te verwijderen, misschien dat deze peel off basecoat van Essence dit klusje een stuk simpeler maakt. Zo gauw ik het heb getest laat ik dit natuurlijk weten!

Heeft iemand al ervaring met het gebruik van deze basecoat en glitternagellak?

Het lakje is te krijgen bij de Kruidvat en kost €1.79


Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)