woensdag 27 februari 2013

Project Pan


Na de dure decembermaand leek het me al iets om te gaan besparen. In januari heb ik daarom heel mijn stash uitgezocht en een hele hoop dingen verzamelt die eigenlijk een beetje achterin mijn kast lagen te verstoffen. Deze spullen vond ik altijd prima werken, totdat ik net iets beters, leukers of fijners vond. Ik weet dat de meeste mensen een klein aantal afspreken met zichzelf, bijvoorbeeld 10 producten, maar ik kwam op veel meer producten uit die ik eigenlijk op wilde maken. Een aantal van die producten hebben nog maar een klein beetje in de verpakking zitten en tellen daarom voor mij niet volledig mee.

Het doel van project pan is natuurlijk geld besparen en dit doe je doordat je al die tijd geen nieuwe spullen koopt. Kun je het je voorstellen, geen spullen kopen tot alle producten op zijn?! Omdat ik vind dat ik een belachelijk aantal spullen heb besloot ik er dus voor te gaan... ik bedoel.. wie heeft er nou 6 zwarte oogpotloden nodig? Niemand toch? Voor de maand februari geldt dat ik niks meer mag kopen,  voor de maanden er na mag ik een uitzondering maken voor een aantal dingen.

Nagellakjes uit de Limited Editions mogen, alleen als ik deze echt heel erg graag wil, de blush uit de Vintage District collectie mag ik kopen (als ik die in het echt ook nog steeds zo mooi vind) en als ik nagellakremover, gezichtslotion of tonic nodig heb (m.a.w. als die dus opgemaakt zijn en ik er geen vervanging voor heb) mag ik die ook aanschaffen.

Ik heb onderscheid gemaakt tussen verzorgingsspullen en make-up. Vooral bij de verzorgingsspullen heb ik heel veel producten waar ik halverwege mee ben gestopt, bij de make-up is het vooral make-up die ik al een tijd heb en te weinig gebruik. Ik wil voorkomen dat ik deze producten over een tijd weg moet gooien, want dat zou ik helemaal zonde vinden.

Ik wil vandaag de lijstjes gaan posten waar ik de komende tijd mee aan de slag ga en afhankelijk van hoe snel het gaat een update met foto's geven. Ook zal ik dan een korte review geven, om aan te geven of ik dit product opnieuw zou kopen en vooral waarom juist wel/niet. Bij sommige producten kun je ook mijn 'afspraken' zien over dat product. Ik heb bijvoorbeeld een gigantisch oogschaduwpalette er tussen zitten, deze kan ik natuurlijk nooit helemaal opmaken.


Project Pan Make-up
Oogschaduwpalette (merkloos), minimaal pan in 5 kleurtjes
Essence duo 07 A girls night out, de bruine kleur helemaal op
Garnier BB Cream
Catrice concealer
Hema concealer stick
Catrice oogschaduwbasis
Catrice blush 110 Coral Sand
Sephora blush pêche tendre n4
Sephora primer bronder
Sephora primer highlighter
Essence duo kohl
MAX oogpotlood
Sephora atomic mascara
Rimmel Royal gloss
I Love ... Juicy watermelon lipgloss


Project Pan Verzorging
Lichaam
Dove douchegel                              
Kneipp douchegel amandel          
Freeman sugarscrub
Rexona deodorant
Dove bodylotion
Nivea bodylotion nacht
Vaseline bodyboter

Haar
Syoss shampoo
Syoss contitioner
Andrelon conditioner
Haarmayonaise
Gliss Kur anti-klit spray
Gliss Kur serum
Andrelon droogshampoo

Gezicht
Himalaya face wash
Clean Start face wash
Cuticura face wash
Himalaya scrub
Freeman abrikozenscrub
Clean Start scrub/masker
Hema vochtinbrengend masker
Trekpleister kleimasker
Nivea ooglotion (blauwe variant)
Essence Pure Skin toner
Clean Start dagcreme
Clean Start nachtcreme
Revlon Creme

Handen
Vaseline handcreme
Nivea handcreme
Glycerona handcreme
Glycerona handgel

Lippen
Etos Vaseline
Kruidvat lippenbalsem (roze)
Blistex MedPlus

Overige producten
Sensodyne tandpasta
H&M bodysplashes
   Pink guave
   Coconut & Lime
   Ocean Lagoon
   Exotic Fruits
   Hello Kitty - Berry Dream
   Hello Kitty - Green Pear
   Hello Kitty - Sweet Fruits
   Hello Kitty - Sweet Vanilla

Ik realiseer me dat dit echt een verschrikkelijk lange lijst is en dat het me waarschijnlijk niet gaat lukken om alle producten op te maken. Ook al is, pak hem beet, de helft van de producten  misschien al wel voor de helft leeg, het gaat lastig blijven om alles op te maken. Dat vind ik echter geen probleem, het doel voor mij is vooral het geen nieuwe producten meer bijkopen en het bewust zijn van wat ik eigenlijk allemaal heb. Alles wat opgaat is natuurlijk erg mooi meegenomen! Jullie kunnen mijn project volgens door op het tabblad Project Pan te klikken bovenaan de pagina! Of natuurlijk even hier klikken!


Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar jullie ervaringen, hebben jullie wel eens een project pan gedaan? En hoe ging dat?

Geen opmerkingen:

Weekdeals (728x90)