zondag 10 maart 2013

Favoriete series - de echte vrouwenseries


Vorig jaar schreef ik een artikel over mijn favoriete series. We zijn nu alweer een jaar verder en nog steeds ben ik addicted aan series kijken. Ik heb een aantal favorieten die al helemaal afgelopen zijn (Buffy, the Vampire Slayer en Angel), maar ook tussen de series die nu nog lopen zitten juweeltjes! Ik heb het deze keer verdeeld onder twee artikelen, omdat het anders echt gewoon te veel werd. Vandaag laat ik de series zien die ik graag alleen kijken, het volgende artikel bevat de series waar ik samen met mijn vriend verslaafd aan ben. Ik ga de vrouwenseries van vandaag op random volgorde laten zien. Kijken jullie mee naar de series waar ik helemaal verslingerd aan ben?




Pretty Little Liars
Need I say more.. een geweldige serie met 4 prachtige meiden. Nog steeds ben ik lichtelijk obsessed als het gaat om hun nagellak, maar ik vin het een geweldige mysterieuze serie. Who is A?!


Angel en Buffy

Voor het gemak heb ik ze nu maar samen gevoegd, mijn twee all-time favorites als het gaat om series. Hoe mooi, leuk en grappig ik alle andere series ook vind, dit zijn de twee die ik echt in 1 ruk uitkijk. Waar ik blij en verdrietig van wordt en waar ik me ook echt op kan verheugen. Buffy the vampire slayer is misschien voor iedereen wel bekend, Buffy is een meisje uit Sunnydale, zij is een vampire-slayer. Samen met haar gang met vrienden vechten zij tegen alle vampieren in dit stadje. De eerste 2 seizoenen zijn voor mij net te oldschool (ook wel leuk om te kijken hoor), en vanaf seizoen 4 vind ik hem geweldig! Angel is een vampier met een ziel en die komt vanaf aflevering 1 in beeld. Hij helpt Buffy waar hij kan en uiteindelijk worden ze zelfs verliefd. Een onmogelijke liefde en daarom verhuisd Angel na de laatste aflevering van seizoen 3 naar L.A. De serie Angel start vanaf dat moment. Hij vestigt zich daar als prive-detective en krijgt hulp van Cordelia, Doyle en later Wesley Windom Pryce (ook uit Buffy). Geweldige serie! De video die ik erbij het gezocht is een overzicht van beide series en nu ik alles zo voorbij zie komen krijg ik zin om ze beide opnieuw te kijken!

Revenge
Een van mijn recente toppers, een serie over wraak. De serie draait om Emily Thorne, een vrouw die terugkomt naar de Hamptons om wraak te nemen op iedereen die haar familie onrecht heeft aangedaan. Ik ga hier niet teveel over vertellen want ik wil niks verklappen, maar er zitten onwijs spannende stukjes in en hele toffe plotwendigen!

Veronica Mars
Hoewel ik deze serie heb leren kennen door mijn vriend (de dvd's hier in de kast zijn ook van hem), kijk ik deze vaak zonder hem. En eerlijk is eerlijk.. het is eigenlijk ook gewoon een girly serie. Mijn vriend houdt er echter van (net zoals Buffy en Angel). Veronica Mars is een heerlijke serie over, jawel, Veronica Mars, een jonge meid die op een highschool voor rijeluiskinderen zit. Haar vader was vroeger sherrif, maar door de moord op haar beste vriendin en wat dingen die daar omheen gebeurde moest hij aftreden. Nu is hij Private Investigator, en Veronica helpt hem soms daarbij. Ze is super nieuwsgierig, slim en heeft ballen. Heel lang is deze serie niet in Nederland te krijgen geweest, maar je kunt hem nu hier bestellen bij Bol.com!!



Charmed
Tja... Dit is echt mijn guilty pleasure. De serie haalt het kwalitatief gezien niet bij andere favorieten, maar ik vind hem toch onweerstaanbaar leuk! 8 seizoenen vol met demonen, heksen en andere bovennatuurlijke creatures. De drie zusjes Prue, Piper en Phoebe (later verdwijnt Prue en komt Paige daarvoor in de plaats) strijden regelmatig tegen al het kwaad wat zich laat zien. Daarnaast proberen zij uit alle macht een normaal leven te houden. De special effect zijn mwah en iedere aflevering gaat eigenlijk hetzelfde, maar toch is dit een grote favoriet van mij. de complete Charmedbox kun je ook bij Bol.com bestellen!


Doe jij al mee met aan de winactie? Je maakt kans op een kortingscode t.w.v. 20 euro bij Groupon! De actie loopt tot en met 17 maart.


2 opmerkingen:

danique zei

oooh pretty little liars !
zo vréselijk verslavend is dat :)
xoxo

BudgetForBeauty zei

Ja echt verschrikkelijk verslavend!! Is al lang een van mijn favoriete series!

Weekdeals (728x90)