vrijdag 1 maart 2013

Review: Andrelon Oil & Care

Bijna twee jaar geleden schreef ik over mijn favoriete shampoo (klik hier). Ondertussen is er weer heel wat veranderd en heb ik weer een compleet nieuwe haarverzorgingslijn ontdekt. Sinds 2 maanden gebruik ik de shampoo, conditioner, haarmasker, anti-klit spray en haarolie met arganolie van Andrelon. Arganolie is momenteel echt een hype in beautyland en is onder andere erg goed voor je haar. Helaas zijn producten met arganolie normaal gesproken echt heel duur en was ik dan ook erg blij verrast toen Andrelon met hun budgetalternatief uit kwam. Na 2 maanden vond ik het wel tijd voor een review, want deze producten vallen echt heel erg goed in de smaak. Ik heb niet alle producten uit de lijn, ik mis de creme die komt in een pompflacon, de zogenaamde kroes control-creme.





Andrelon zegt zelf het volgende over hun 'nieuwe' lijn:
De Oil & Care lijn van Andrélon is speciaal ontwikkeld voor vrouwen met alle vormen van droog of pluizig haar. De nieuwe producten voeden en verzorgen je haar intensief en helpen pluis te voorkomen, waardoor je weer controle krijgt over je prachtige bos haar. Daarnaast trekken de producten snel in, zonder dat het je haar vettig maakt of verzwaart. Je natuurlijke uitstraling blijft hierdoor behouden. Het resultaat? Heerlijk zacht, soepel en luchtig haar waar je trots op mag zijn.

Laten we eens kijken naar de producten die ik heb.





Allereerst de shampoo, arganolie staat als zesde ingrediënt op de lijst met bestandsdelen! Dit betekent dat er dus vrij veel in zit! Verder zitten er ook nog wat andere olieën in die ook verzorgend werken. Ook zie ik SLES (Sodium Laureth Sulfate) in de lijst staan en ook nog vrij bovenaan. Dit kan een beetje irriteren, maar persoonlijk heb ik daar geen last van en vind ik dat ook absoluut niet erg. Ik vind het een superfijne shampoo die mijn haar goed schoon maakt en lekker laat ruiken. Ook lijkt mijn haar met alleen de shampoo al wel zachter te worden dan met een andere shampoo, een pluspunt dus! De shampoo kost 3,29, wat ik een prima prijs vind voor deze fijne shampoo.





De conditioner maakt mijn haar echt super super super zacht. Echt waar, ik ben superfan van deze conditioner. Er zitten, buiten superveel verzorgende olieën, wel wat siliconen in, maar persoonlijk is dit voor mij geen enkel probleem. De geur is net zoals die van de shampoo overheerlijk! Deze gebruik ik vaak over mijn hele haar heen, ik let er alleen wel op dat ik niet teveel op mijn hoofdhuid aanbreng. De conditioner kost 3,39, wat ik een goede prijs vind voor een fijne conditioner. 










Het 1-minuut masker zit in een tube en is wat intensiever dan de conditioner. Andrelon stelt zelf dat je deze iedere dag kunt gebruiken. Dit masker voelt wat steviger aan dan de conditioner, maar de ingrediëntenlijst lijkt echt heel erg op de die van de conditioner. Deze gebruik ik vaak na mijn conditioner, maar dan alleen in mijn punten. Mijn haar wordt hier nog net een tikje zachter van. De tube met het 1-minuut haarmasker kost 3,99.










Dan hebben we de anti-klitspray. Deze gebruik ik iedere dag en zeker vooral na het douchen. Ik droog mijn haren zachtjes een beetje af, spray er dan anti-klit spray in (en vervolgens nog wat olie in de puntjes, maar dat komt zo) en wikkel mijn haren in een handdoek. De spray bevat veel glycerine, arganolie, amandelolie en siliconen in, wat je haar lekker zacht en makkelijk doorkambaar maakt. Ook gebruik ik de spray voordat ik mijn haar doorkam, vooral 's ochtends. Het ene wat me opvalt is dat deze geur niet echt in de lijn past, de spray ruikt heel anders dan de rest van de producten. De anti-klit spray kost 3,39










En dan mijn favoriet van de lijn, het serum. Het serum met arganolie! Buiten arganolie zitten er nog wat andere verzorgende oliën in en siliconen. Dit vind ik in een serum helemaal superfijn, want de siliconen in een serum zorgen voor het gladde gevoel wat je na gebruik altijd hebt. Dit vind ik echt een geweldig product, hij werk superfijn en maakt mijn haren superzacht en lekker ruikend! Dit serum gebruik ik ook iedere dag, na het douchen breng ik 2 pompjes en wikkel ik mijn haren daarna in een handdoek. Ook iedere ochtend gebruik ik 1 pompje om mijn haar lekker zacht en glanzend de dag te laten beginnen. Met het flesje van 75 ml doe ik nu al ruim 2 maanden en hij is nog niet op! Het serum kost 5,99 wat ik echt een heel goede prijs vind voor een fijn serum met best goede ingrediënten.






Al met al vind ik het een geweldige en betaalbare lijn die superveel goeds doet voor mijn haar! Heb jij deze nieuwe producten van Andrelon al ontdekt?

1 opmerking:

zara zei

heb het laast bij www.arganmidas.nl arganolie gekocht samen met een arganmask.
Ik zou het iedreen aanraden

groetjes zara

Weekdeals (728x90)