maandag 4 maart 2013

Swatchmarathon Catrice #1

Ik houd van nagellak, nee dit is een understatement. Ik aanbid nagellak en heb dan ook verschrikkelijk veel nagellakjes. Zoveel dat ik het iedere keer moeilijk heb als ik een klleurtje moet kiezen. Soms helpt mijn vriend, soms sta ik uren te twijfelen. Maar ik heb er wat op gevonden, althans, ik vond het een geweldig idee. Ik ga ze gewoon allemaal af! Mijn nagellakcollectie bestaat voor de helft denk ik uit Catrice-lakjes. Ok, dit is misschien een klein beetje overdreven, maar dat ik er veel heb weet ik wel. Ik heb op mijn blog een speciale pagina gewijd aan mijn nagellak-stash, waar ik probeer bij te houden welke lakjes ik allemaal ooit heb geswatcht, dit is ook altijd een goede reminder voor mezelf. Ik probeer de artikelen die ik over lakjes schrijf namelijk te linken aan het lakje in die lijst, zodat ik deze zelf ook altijd terug kan bekijken. Sommige lakjes zien er in het flesje namelijk net iets anders uit als op je nagels.

Mijn idee is om iedere week een artikel met een aantal swatches van lakjes te plaatsen en daarmee ga ik nu beginnen! Ik ga starten met, zoals al eerder gezegd werd, de Catrice-lakjes in mijn collectie. Dit zijn, samen met Essence, verreweg de meeste lakjes in mijn collectie. Ik heb zelfs een aantal lakjes van Catrice voordat zij begonnen met de Ultimate Lacquer-lijn! Deze, haast prehistorische, nagellakjes kun je hieronder zien!

Als eerst een paars kleurtje met een goud shimmertje er in. Back in the days had Catrice een meerdere nagellaksoorten, deze lak hoorde bij de 60 Seconds Nail Couture en is de kleur 090 Dark Lavender. Het lakje draag ik niet vaak meer en helaas is dat ook wel te merken in de substantie. Helaas is hij vrij dik geworden en lakt vrij lastig. Exuses voor het lelijk lakwerk


Het tweede lakje wat ik jullie wil laten zien is van de 3 in 1 lijn die Catrice ook een tijd heeft gehad en heet 240 Almost Black. Zoals de naam al zegt is het een donkere paarse kleur, zo donker dat hij echt bijna zwart is. Ook dit lakje is in de loop der tijd flink dikker geworden en lakt echt super lastig wat helaas ook te zien is op mijn nagels.

Ik heb voor jullie ook een foto gemaakt met flits, zodat je de mooie paarse shimmers die in het lakje zitten kunt zien.

Ik moet zeker eens een potje nagellakverdunner aanschaffen, want eigenlijk ben ik weer helemaal verliefd geworden op het laatste lakje, genaamd Almost Black.


Hebben jullie nog lakjes van Catrice, uit het tijdperk voor de Ultimate Lacquer lakjes?


Doe jij al mee met aan de winactie? Je maakt kans op een kortingscode t.w.v. 20 euro bij Groupon! De actie loopt tot en met 17 maart.

2 opmerkingen:

Claudia zei

De eerste is mooi!

BudgetForBeauty zei

Ja! Dat vond ik ook al.. Helaas heeft Catrice niks vergelijkbaars meer in het assortiment.. Ik ben hem in ieder geval nog niet tegengekomen :(

Weekdeals (728x90)