maandag 1 augustus 2011

Help!! Hoe haal ik mijn nagellak er af zonder nagellak remover?



Je zult het net zien. Je hebt uren zitten hannesen met nagellak opbrengen en het is toch net niet jouw kleur. Of je stoot per ongeluk ergens tegenaan en het ziet er niet meer uit. Je loopt naar de kast waar je je nagellakremover altijd bewaart en ziet dat je nagellakremover op is. Maar je kunt echt niet met deze handen blijven lopen! Aaargh!! Hoe los je dit op?


Geen nood! Ik heb wat tips.

  1. Je kunt wachten tot je nagellak helemaal droog is en het er dan af peuteren. Bij sommige nagellakken kun je je tanden of je nagel eronder schuiven, en kun je het daarna als een geheel eraf halen trekken. Normaal is dit heel vervelend, want 1 chip betekent dat bijna alles eraf gaat, maar op dit moment is het een uitkomst! Als je een peel off basecoat hebt gaat dit helemaal eenvoudig, deze is tijdelijk verkrijgbaar in de Limited Edition van Essence (klik hier voor de review) en komt volgens mij zelf in het vaste assortiment!
  2. Pure aceton. Ik heb dit zelf altijd in huis om de randjes uit te wissen als ik ernaast gelakt heb. Je nagels en nagelriemen hebben hierna wel een enorme oppepper nodig want het is echt slecht voor je nagels. Maar voor 1 keer overleven ze het vaak wel.
  3. Breng een laagje nagellak aan over de nagellak die je hebt, met dezelfde kleur of een doorzichtige lak. Druk hier stevig een tissue op, en verwijder zo de nagellak. Doordat je een nieuwe laag aanbrengt, wordt die daaronder ook weer wat vochtiger, en kun je zo de nagellak verwijderen.
  4. Parfum! Raar maar waar, met parfum kun je ook je nagellak verwijderen. Ook hierbij is de vraag hoe goed dit is voor je nagels, maar 1x moet prima kunnen natuurlijk. Je sprayt gewoon wat parfum op je nagel. Dit moet je even laten intrekken (niet laten vervliegen!) en dan druk je stevig een tissue op je nagel en veeg je zo de nagellak weg.



16 opmerkingen:

Anoniem zei

Omg maar het is echt waar parfum werkt echt! de voordeel eraan is dat je handen goed ruiken daardoor en nadeel is je verspilt parfum... echt cool, nooit gedacht dat het zou werken ;D

Anoniem zei

dankje wel het werkt echt ik had echt een hele dikke laag nagel lak
en nu is het weg dankje

Anoniem zei

dank je wel het werkt goed

Anoniem zei

lijm werkt ook best wel goed als je het een beetje laat drogen en er dan een balletje van maakt en over je nagel heen gaat laat de kleur vanzelf los

BudgetForBeauty zei

Inderdaad! Lijm werkt ook prima :)

Anoniem zei

Raar! Parfum werkt gewoon echt!

Anoniem zei

Nagellak werkt heel goed !

Anoniem zei

Tja, ik had een probleempje met nagellak op de badkamer vloer :o

Hoe halen we dit weg?

BudgetForBeauty zei

Hoi Anoniem,

Nagellak op je badkamervloer... Dat is een moeilijke.. Ik heb hier geen ervaring mee..

Heb je van die witte gladde badkamertegels? Dan denk ik dat aceton op een doekje en voorzichtig deppen wel werkt.. Daarna even met een verfkrabbertje aan de slag en het zou zo goed als weg moeten zijn.

Heb je een 'speciale' tegenvloer, dan zou ik toch even contact opnemen met de leverancier daarvan... In dat geval kun je namelijk beter niet zomaar met aceton aan de gang gaan, omdat dit je vloer echt helemaal kan verpesten.

Succes!

Unknown zei

het werkt met de parfum maar het duurt wel even maar dat is de moeite waar :)

Anoniem zei

help het werkt niet

Anoniem zei

nou het werkt helemaal niet bedankt nu heb ik mijn parfum verspilt gvd

Unknown zei

Dankjewel voor de tips

Anoniem zei

Echt handig die tips!!!!

Anoniem zei

ook haarlak help! en bodymist :)

Anoniem zei

Alsje goede nagellak hebt zoals Sally hansson China glaze of o.p.i dan werkt de parfum niet.

Weekdeals (728x90)